خوانش نزدیک

خیابان انقلاب

مجموعه روایتهایی از زندگی روزمره خیابان انقلاب به مثابه لبه مرزی

خیابان انقلاب از همان موقع که کریم آقا بوذرجمهری خندق را از این سو پُر می کرد و از آنسو ماواگرفتگان بی پناه می گریختند تا پناهی…سقفی… خندقی دیگر را یابند تصمیم گرفته بود سرنوشتش را دوست بدارد.خیابانی که هر شب. لب خندقی بود به مثابه سنگ صبور، برای بی خانمانها و هر صبح لب مرزی بود که طهران را به دوش می کشید برای رویای تهرانی که راه به آینده می بُرد.
تاریخ گواه پایبندی عهد خیابان انقلاب با خودش است. خیابانی که در زندگی روزمره خود همواره کنار افسانه‎های کوچک و بزرگ مردمش بوده است. برای همین است که تمامی تلاشها برای امید به بهبود زندگی انسانها از انقلاب می گذرد.

سید احمدرضا طهوری، مدیر کتابخانه طهوری:

کتابخانه‌ای که از جنگ جان سالم به در برده را در جنگ کتاب و کاغذ با همه‌چیزفروش‌ها به فروش گذاشته‌ام. دیگر نمی‌توانم ادامه بدهم و بهمن ۱۳۹۸ پایان راه کتابخانه است./ایرنا

  • کتابخانه طهوری یکی از قدیمی‌ترین کتاب‌فروشی‌های ایران شناخته می‌شود که سال ۱۳۳۲ به همت سیدعبدالغفار طهوری تاسیس شد. کتابفروشی ۶۶ ساله طهوری به‌عنوان چهارمین کتاب‌فروشی راسته انقلاب به حساب می‌آید. این کتاب‌فروشی محل عرضه کتاب‌های حوزه ادبیات فارسی، ایران‌پژوهی، تاریخ و حقوق است.
  • سیدعبدالغفار طهوری سال ۱۳۷۴ درگذشت و سید احمدرضا طهوری مدیریت این کتاب‌فروشی و انتشارات را برعهده گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.