خوانش نزدیک

علی صادق

از معمار “علی صادق” به اندازه دیگر معماران اطلاعات در فضای مجازی نیست. یکی از بهترین منابع از در خصوص علی صادق مجله آرشیتکت شماره ۴ می باشد که در کنار توضیح اجمالی از علی صادق چندی از طرحهایش را نیز معرفی کرده است. آنچه که در پی می آید توضیحات مجله آرشیتکت در خصوص این معمار است.

“متولد سال ۱۲۸۷-پس از تحصیلات مقدماتی در سال ۱۳۰۹ عازم اروپا شده و وارد دانشگاه کان(بلژیک) در رشته مهندسی گردید و بعدا در مسابقه ورودی آکادمی هنرهای زیبای شهر بروکسل موفقیت حاصل نموده و در عرض ۴سال تحصیل موفق به اتمام و دریافت مدال وپری گردید و پس از یک سال کارآموزی عملی در سال ۱۳۱۶ به ایران مراجعت نمود.

در اوایل ورود از اشتغال به خدمات دولتی خودداری و به کار آزاد مشغول گردید- در سالهای ۱۳۱۸ و ۱۳۱۹ به نمایندگی شهر تهران در انجمن شهرداری انتخاب و چندین سال نیز عضو شورای عالی شهر تهران بوده است.

مشارالیه با کمک عده‌ای از همکاران خود برای تاسیس انجمن آرشیتکتهای ایرانی دیپلمه کوشش فراوان نموده اول به سمت نایب رییس هیات مدیره و بعد به ریاست آن انتخاب گردید- فعلا نائب رئیس هیات مدیره بانگ رهنی و در احداث کوی چهارصد خانه مساعی زیاد مبذول داشته است.

  • سبک معماری آرشیتکت صادق ساده و روشن و وی در فعالیتهای اجتماعی بردبار و ثابت قدم است.
  • خانه  علی صادق
  • این پرونده در حال تکمیل شدن است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.